Treceți la conținutul principal

TOTUL DESPRE ALEGEREA FIRMEI SI A SERVICIILOR DE CONTABILITATE

La intrebarea ”Cum imi aleg contabilul?” gasirea unui raspuns adecvat poate fi destul de dificila. Este la fel ca si cum v-ati intreba cum va puteti alege prietenii. E destul de limpede ca interesul fiecarui afacerist este de a avea un contabil profesionist, care sa aiba experienta in domeniu si care sa fie capabil sa isi duca la bun sfarsit fiecare sarcina, fara a surveni nici un fel de problema ulterioară.
In vederea luarii unei decizii potrivite este esential sa fiti atenti la o serie de aspect, de care vor depinde si rezultatele pe care le veti obtine. Astfel, pentru a avea garantia ca ati ales cel mai bun contabil, este bine sa urmariti ca acesta sa indeplineasca urmatoarele cerinte:
#1. Sa fie membru activ CECCAR
Inainte de a lua o decizie, este bine sa verificati daca acesta detine titlul de membru al asociatiei mentionate. Puteti afla acest lucru accesand site-ul afferent, cu ajutorul numarului de inregistrare al contabilului. In cazul in care alegeti pe cineva care nu are in vedere acest aspect, atunci va trebui sa suportati consecintele acestui fapt. Este important ca in incheierea contractului sa fie mentionata autorizatia contabilului in vederea prestarii respectivelor servicii conform cu legea.
De altfel, fara o pregatire profesionala adecvata, sarcinile nu vor fi indeplinite corespunzator, iar asta se va reflecta in modul in care se desfasoara activitatea in firma.
#2.  Primirea unor raspunsuri satisfacatoare din partea colaboratorului in legatura cu orice document
Chiar daca acest tip de servicii sunt prestate de mai multi angajatori ai unei firme de contabilitate, insa nu in mod neaparat, este un lucru bun atunci cand proprietarul firmei primeste toate raspunsurile de care are nevoie din partea contabilului. Asta reprezinta dovada faptului ca acest a analizat si a trecut prin actele respective, precum si ca tine o evidenta clara a lucrurilor.
Este recomandata alegerea unei firme de contabilitate ce are un reprezentat care sta mereu la dispozitia clientilor si le cunoaste situatia indeaproape, fiindca astfel este stimulat bunul mers al lucrurilor si toate se vor desfasura intr-un mod mult mai eficient.
#3. Urmarirea platilor efectuate la ANAF
Acest pas trebuie facut in permanenta pentru a vizualiza fisa de platitori ce include evidentele contabile. In situatia in care datele notate in cadrul acesteia sunt incomplete sau gresite, acest lucru poate rezulta in penalitati uriase.
#4. Deciziile pripite atrag dupa sine experiente neplacute
Dupa cum este si de inteles, atunci cand alegerea contabilului este facuta in graba, acest lucru ar putea avea efecte neplacute ulterior. Este esentiala identificarea unui contabil care sa detina capacitatea de a sintetiza informatiile si de a reactiona pe loc in diverse situatii specifice.
Clientul ia decizia finala in legatura cu firma de contabilitate dorita pentru colaborare. De aceea, este bine ca aceasta sa nu fie deloc una pripita, mai ales in situatia in care nu se cunosc detalii complete cu privire la aceasta.
#5. Experienta in IT este necesara
Ceea ce nu stiu multi din cei care incep un business este ca alegerea contabilului trebuie facuta si in functie de cunostintele in IT pe care acesta le detine. Traim intr-o lume in care tehnologia ne stapaneste intr-o foarte mare masura. Spre deosebire de vremurile anterioare, cand balantele erau scrise de mana, acum declaratiile sunt depuse online, iar semnatura este de asemenea electronica.
#6. Profesionalismul si integritatea – calitati esentiale
O firma de contabilitate care nu poate sa ofere professionalism si integritate nu este una potrivita pentru colaborare. Atunci cand nu exista nici un fel de intentii ascunse, iar acest lucru este evident, bunul mers al afacerii nu va fi influentat in vreun fel.
#7. Respect fata de meseria profesata
Pentru ca toate datele si banii sa fie gestionati corespunzator, este necesara angajarea unui contabil pasionat de ceea ce face, care sa se implice cu adevarat. Este, de altfel, un lucru general valabil cand vine vorba despre o colaborare, indiferent de domeniu sau activitate.  
#8. Motivatia de a spune NU atunci cand este cazul
Sunt momente destul de frecvente in care contabilul trebuie sa ofere NU ca raspuns, pentru ca acesta are o limita peste care nu trebuie sa treaca.
Asadar, acestia sunt cativa dintre pasii pe care oricine ar trebui sa ii parcurga atunci cand doreste sa angajeze o firma de contabilitate serioasa. Ati observat probabil ca nu am intrat in detalii legate de pret, proximitate, etc. De ce? Suntem de parere ca acestea sunt ultimele preocupari pe care ar trebui sa le aveti in vederea gasirii celui mai bun contabil. Cele mentionate mai sus, dar si altele de acelasi fel, au prioritate in aceasta situatie.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

APELEAZA LA O FIRMA CONTABILITATE CHISINAU

APELEAZA LA O FIRMA CONTABILITATE  Chisinau  In momentul in care ai o firma, una dintre obligatiile tale este tinerea unei evidente de contabilitate a tot ce intra si iese din firma. Acest lucru ia destul de mult timp, iar daca nu ai cunostintele necesare, te poti incurca in multitudinea de calcule si cifre. Indicat este sa apelezi la o  firma contabilitate  Chisinau  , care lucreaza cu contabili experti, astfel beneficiezi din start de mai multe avantaje. Firma de Contabilitate Bucuresti   Contabuc  se ocupa cu servicii diversificate de contabilitate, resurse umane si fiscalitate, la cele mai bune tarife de pe piata. Prin serviciile oferite de  firma contabilitate Chisinau Acces Consulting  poti scapa de chinul calculelor si al evidentelor, de teancurile de hartii si de grijile specifice legalizarilor in cadrul unei firme. Ca detinator de afacere este important sa alegi cea mai buna  firma de contabilitate  Chisinau  , asta in cazul in care esti din  Chisinau  , care sa se

Rolul administratorului si al asociatului in SRL – obligatii si drepturi

Rolul administratorului si al asociatului in SRL – obligatii si drepturi Ce este un SRL?   SRL-ul este societatea cu raspundere limitata o forma de de organizare mai flexibila decat alte forme de societati comerciale. Este potrivita pentru un proprietar unic sau pentru un numar mic de asociati. Practic, persoana fizica din spatele unui SRL are o raspundere limitata in fata legii, dar si fata de ceilalti proprietari ai acesteia. Care sunt obligatiile administratorului si ale asociatului?   Administratorul Acesta trebuie sa mentina gestiunea firmei. El este responsabil de patrimoniul firmei (mijloacele fixe, stocurile, creantele de la client dar si datoriile) Administratorul are responsabilitatea de a garanta intru totul desfasurarea legala a activitatii economice si realizarea obiectelor de activitate; Administratorul reprezinta societatea. In aceasta calitate verifica si semneaza documente oficiale in locul asociatului unic sau al asociatilor. Acest drept nu se poate trans